#225 Nya krämpor

Igår tog jag mig ut på en ridtur, det var länge sen så jag tyckte att det var mysigt. Tills jag började trava ungefär. Det var inte bekvämt alls. Så jag bestämde att från och med nu får det bli korta skritturer och utöver det får jag greja med honom på banan och låta andra rida så han får springa lite mer.

Jag minns inte om det var när jag klev ner eller när det var jag märkte den, men jag kände att det ilade i den anterala fogen. Röv. Har jag provocerat fram något nu som jag inte haft innan? Jag hoppas på att det räcker med att jag tar det lugnt och fint ett par dagar så det går över.

Igår kväll var vi på bio. Vi började på stans italienska restaurang som jag länge velat besöka. Inte besviken! Blev jag väldigt mätt, kände mig sprickfärdig. Inte jättekul att sätta sig i en biostol då. Jag har också känt mig väldig medveten om min kropp under de senaste biobesöken och tänkt att det hade varit bättre att sitta närmast gången. Det är inte ett faktum som min man kommer ihåg att jag påpekat, så jag fick gott sitta i mitten och hoppas på att jag inte behövde kräkas.

Filmen var bra, Now you see me 2. Jag har börjat känna hur revbenen börjar pressas utåt ibland och det blev väldigt mycket så under bion. Åhhh shit vad det ömmade. Man kanske borde ha korsett över bröstkorgen och trycka tillbaka dem? x)

Kommentera

