#226 Tvunget

Det är inte längre så bara att sitta eller ligga. Det är för fan en liten människa som fyller ut en stooor del av min bukhåla. Det var redigt drygt igår kväll, efter två portioner av moussaka och en creme brulee, att försöka bara vara i soffan. Sitta var obehagligt, ligga var lite bättre men då gäller det att ha huvudet högre än cardia så inte allt rinner tillbaka…

Nu sitter jag på tåget hem till Stockholm igen 💙 Och rackarns vad jag önskar att jag haft ett sätespar för mig själv, nu är jag tvungen att vackert sitta käpprätt medan min unge mosar diverse invärtes organ utan att jag kan göra det lite bekvämare för mig. Lutar mig framåt ibland för att avlasta en stund, men jag skulle verkligen vilja ligga på sidan eller nåt. Eller luta mig mot fönstret och lägga upp benen på sätet bredvid. Men nej. Nu måste jag sitta vid gången bredvid en snubbe som satte foten i kopphållaren så jag inte kunde ställa ifrån mig min dricka.

Kommentera

