#233 It might be your wound but they’re my sutures

Tagga till till bra musik jao.

Igår borstade jag av trappräckets mossa och rost och målade det fint. Planterade nya blommor i krukorna och gjorde fint. Kimmy klippte gräset och vi påbörjade rivningen av altanen – vi ska dränera om grunden på den sidan. Förmodligen kommer vi inte gräva förrän nästa år, men då är det i alla fall förberett.

Kotten röjer runt. Det går inte att ligga på rygg eller sitta för rakt eller bakåtlutat. Det känns som om någon ligger med sitt huvud med hela tyngden på min mage då, och man har inga magmuskler att hålla emot med. Inte så konstigt, eftersom de ligger utanpå det som tynger. Jag är i varje fall tacksam att jag mår bättre numera. Jag har nog börjat bli sämre på att uppskatta mitt omfång. Häromdagen skulle jag passera en kvinna i kassakön på Coop. Hon var kanske inte den minsta tjejen heller, men jag försökte dra in magen och kila mig mellan henne och räcket. Den skrapade i henne som fan. Jag höll på att börja skratta men det gjorde inte hon, så jag bara ursäktade mig och fortsatte knö x)

Nu ska jag plocka lite disk och tvätt, måste börja fundera på nästa packning av ryggsäck inför helgen ❤ 🙂 Nästa Alpha Mom handlar om BB-väskan. Jag väntar nog med den ett par veckor till. Jag tänker att så länge jag får med mig nån uppsättning kläder till bäbis och nåt till mig så ska vi nog greja det. Vi har typ 10 minuter till kss så om det skulle krisa får väl maken åka hem och hämta. Mår vi bra får vi väl åka hem relativt snart ändå, så vad kan man behöva ha, seriöst?

Kommentera

