#236 Vecka 33

Det står inte vidare värst mycket i appen. Det händer ju inte precis mycket med bäbisarna nu mer än att de knubbar och mognar. Den väger ungefär 2 kg och är 45 cm lång. Det finns ungefär 1 liter fostervatten.

Jag tycker att rörelserna är ungefär desamma, har inte märkt jättestor skillnad. Ibland är det rulliga rörelser och ibland en spetsig armbåge eller ett knä. Det bubblar ibland längs troskanten, undrar om Kotten drar fingrarna längs ansiktet kanske?

Magen har haft en växtspurt, nu verkar den ha chillat lite senaste 1-2 veckorna. Den har legat mitt på linjen när vi mätt hos barnmorskan. Idag ska jag dit igen vid 16, ska träffa en annan idag och nästa gång då min ordinarie ska ha semester. Jag har träffat den här bm vid föräldrautbildningen också och jag gillade henne där så det känns tryggt och bra.

Sen har jag haft återfall av en grej jag inte haft problem med sen gymnasietiden, jag kanske redan har nämnt det? När jag sträcker på mig i sängen på morgonen så krampar det i vaden. Ffa höger, men ibland vänster också. Så när man vaknar och tänker att det skulle vara skönt att sträcka på sig så gör det plötsligt ont så in i helvete. Och för att det inte ska hänga kvar resten av dagen måste man vara modig nog att dra upp tårna och stretcha åt andra hållet. Åhh det gör också jävligt ont men då slipper man vara invalid resten av dagen.

v33

Kommentera

