#237 Barnmorska semesterversion

Var på bmm idag, fick gå till en annan eftersom min ska ha semester. Ska till den här igen nästa gång också, om två veckor. Hon är trevlig, hon var med och höll i föräldrakursen. Hon tog i lite hårdare när hon palperade och mätte, men annars var jag nöjd med henne. Kimmy tycker det är läskigt att peta på magen och vill inte att jag ska trycka in fingret och killa Kottis under foten. Nu fick han testa att känna hur huvudet låg, jag höll på att börja skratta för han måste ha fått en redig tankeställare angående proportionerna för hur barnmorskan klämmer och hur jag petar lite. Hon sa i alla fall att huvudet var lite ruckbart fortfarande men nästintill fixerat.

Liggandes rakt upp och ned på mage fick mina stora kärl att mosas så jag blev lite yr igen. Lade mig på sidan en stund innan jag satte mig upp.

SF-måttet på 31 cm låg på kurvan, HR 142 slag/minut, blodglukos 4,8, Hb 116 g/dl.

Nu har jag tryckt i mig en pizza och är sjukt mätt. Ska fortsätta kolla Friends nu. Puschh 💙

2 reaktioner på ”#237 Barnmorska semesterversion

  1. Ska också ha en vikarie nästa vecka. Känns sådär! Hoppas hon inte är sträng och barsk. Min vanliga bm är otroligt gullig så ribban är hög. 🙂 Hoppas att du mår bra! Kram!

    Gilla

    1. Håller tummarna för dig 🙂 Min vikarie är väldigt trevlig. Lite äldre och något mer hårdhänt när hon palperar men det är okej. Hon är fullt godkänt substitut 😉 Kram på dig med. Njut av sommarledigheten nu 🙂

      Gilla

Kommentera

