#242 Vecka 34

Jag har haft svårt att hålla reda på vilken vecka det är, sen ett tag tillbaka. Undrar varför?
Nu börjar alla sommarprogram dra igång, allsångerna har börjat men även Sommarkrysset och Sommar med Ernst – yay! Kommer ni ihåg ett inlägg från förra sommaren när det var säsongsavslutning för alla de programmen samma vecka? Jag tror jag satt och inväntade mensen då. Eller om den precis kommit. Då visste jag inte när det skulle bli en Kotte, nu vet jag ❤

I vecka 34 väger Kotten ca 2,3 kg och sträcker sig ca 46 cm från huvud till fot. Bäbisar födda från den här veckan klarar sig ofta bra och kan slippa undan kuvös. Meeen för all del Kottis, tjocka på dig lite och mogna dina lungor. Jag har lite grejer kvar att reda ut innan du får komma. Jag måste bli klar med föräldrapenninggrejen – ska gå till FK idag med mina blanketter och kolla så de är okej – köpa in de sista grejerna jag nämnde igår, samt ha lite mer sommar. Måste se till att det blir en grillkväll med mina vänner snart innan sommaren är över och alla bara suckar och beklagar sig över att det inte blev av. Ska gå på SommarSverige, rå om hästen och spendera lite tid på stranden kanske.

Kottens rörelser är väldigt starka, det är otäckt när kroppsdelar petar ut långt från skinnet. Man känner att det stretchar mer än vad jag räcker till liksom, det ömmar i skinn och muskler x)

Saliven rinner faktiskt fortfarande, men efter att jag blev tvungen att behärska mig när jag jobbade och åkte långa tågresor har jag tagit tillvara på den vanan och har inte behövt hinken på länge. Det betyder dock inte att jag är bekväm i det eller att det går obemärkt förbi. Det är fortfarande jobbigt, men absolut inte lika illa. Längtar till efter förlossningen då det banne mig ska sluta!

Enda riktiga bekymret är inkomst just nu eftersom jag är mitt emellan A-kassan (som vill veta varför jag sa upp mig innan jag får nån ersättning) och föräldrapenning (tills bebis kommer). Det ordnar sig, men det känns lite jobbigt just nu.

v34

Kommentera

