#243 Babybox 3

Hämtade ut en box hos Lloyds apotek. Alltså. Jag tänker inte ens fota den. Fy fan vad tråkig. Ett paket våtservetter, en liten liten flaska burts bees babyolja, ett prov glidmedel, ett prov magdroppar fast pulverstick (?), ett nummer av Vi Föräldrar (yay två av samma…) och resten bara massa infofoldrar. Ah en 25% rabatt på nästa köp av bebisgrejer. Och gratis babykonsultation. Meeh.

Har köpt många våtservetter på Dollarstore. Halkmatta till badkaret att ha under baljan på Rusta. Sen blev det ett besök på Åhléns för jag hittade ett presentkort sen i julas – yay! Tre omlottbodys i stl 50 och två pyamasar, också stl 50. Har inte så mycket i 50-56,  har en massa i 62-68 dock.

20160707_205636

20160707_205659

20160707_205718

Jag har haft problem med extra nästäppa de två senaste dagarna/nätterna. Det brukar vara okej på dagen och jobbigare om natten men det har varit helt okej med tanke på att jag har sjukt trånga näsgångar ändå. Men nu har det varit jobbigt, fick bulla upp med soffkuddar men det var inte speciellt bekvämt. Kottis sparkar mot mina vänstra revben och det känns mest som om musklerna där kommer i kläm. Usch.

Två saker till. Det har inte gått att ligga på rygg på länge, men det har jag kanske redan sagt? Man blir yr när de stora kärlen kommer i kläm, så det är sidoläge som gäller. Än så länge går både höger och vänster, men vi får se. En annan grej när man ligger ner är att allt man äter vill komma upp igen, det trycks upp av bebis och hålls inte emot när hormonerna slappar på cardia.

Sist. När jag varit på toa och ska torka mig. Det börjar bli smått omöjligt. Okej visst att det tar emot framåt. Men åt sidan?? Och just det. Mina lungor börjar få det trångt. Jag är fett flåsig. Måste gå sakta för det börjar kännas en aning tungt, men mest känner jag hur syre/koldioxidutbytet inte bara är för mig liksom.

Aja. Det är inte länge kvar, right? Om 4 veckor anses Kotten vara fullgången. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH.

Ska bara göra lite grejer först. Jag har inte tid nu. Måste hinna fota magen – kom på idag en jag ska fråga! Och köpa blöjor? Och eh.. Gå på förlossningskurs. Packa BB-väskan. Och ja. Massa grejer.

Kommentera

