#247 Barnmorskan del – jag har slutat räkna

Wow! Fick en notis från wordpress att det gått ett år sedan jag startade bloggen! :O

Kort visit hos barnmorskan. Urinen negativ, vikt 77,5 kg, BP 115/78, eller var det 68? Minns inte. Det var bra i alla fall. Hon tyckte inte vi behövde sticka i fingret och kolla glukos eller Hb så jag tjatade inte. Huvudet var fortfarande lite ruckbart, men i princip fixerat. ?

Magen mätte 33-34 cm. Hon hade svårt att bestämma sig, men valde till slut 34 cm. Dessutom råkade hon säga att hon skulle mäta från blygdläppen istället för blygdbenet. Asså jag höll på att skratta ihjäl inombords. Jag bah ”Ah eller ta från fundus, så det blir samma utgångsläge som de andra gångerna.” xD
I alla fall, när hon skulle lägga in i datorn sa hon att ”33 passade bättre” och fnissade så sa jag ”Oookej, kör på det!”. Bebisens hjärtfrekvens låg runt 132, Kimmy fick lyssna med ett trästetoskop 🙂 Jag vill också lyssna. Svårt med ett sånt. Ska fråga om jag kan få lyssna med ett vanligt nästa gång^^

Från och med nu ska jag gå tillbaka till min ordinarie barnmorska. Skönt ändå.

Sen åkte vi och storhandlade. Vi köpte faktiskt ett paket blöjor :O Kimmy ville ha ”ifall att”. Läbbans. Jahopp. Så det är bara lite kläder kvar att tvätta upp. Ska göra i ordning lite tvättlappar och klippa sönder lite missfärgade handdukar att ha (faan jag tog med en hel hög med udda handdukar till operation att ha över hästarnas ögon under narkosen, borde tagit med dem hem igen…). Och jag tänker köpa lite amningsbh:ar, men jag tänker att eventuellt blir det andra storlekar än vad jag skulle ha nu? Törs inte köpa en massa ifall de skulle råka bli för små. Köper kanske ett tvåpack på HM så jag kan ha på BB och de första dagarna så får Kimmy åka och köpa fler. Och så kan jag klicka hem från Glammom^^ Finns en jäääättefin svart med prickar ❤

Har haft en del sammandragningar. Idag har det faktiskt varit rätt många. De gör inte ont men det känns som om de kommer oftare om dagarna. Aaahh. You stay in there. Jag har fortfarande inte fått besked från FK, har fortfarande en grillkväll och en preggofotografering att lösa.

En reaktion på ”#247 Barnmorskan del – jag har slutat räkna

Kommentera

