#252 Kyrkråtta

Så. FK har fortfarande inte beslutat ang. min ersättning. Nu är klockan för mycket för att ringa och fråga vad som händer, måste måste måste göra det imorgon.

A-kassan (Unionens. Dra åt helvete) har inte bara beslutat att jag inte får nån ersättning förrän september – jag är återbetalningsskyldig för 5 dagar TROTS att jag fyllt i ALLT, att jag avslutat min tjänst och när. Ändå betalade de ut pengar som jag nu måste skjuta tillbaka. Varför inte göra rätt på en gång? Jävla spöken. Jag ska gå ur helvetet.

Så nu ligger den ekonomiska ångesten som ett tjockt täcke över mig. Fan Fan Fan. Varför kunde jag inte bara fått jobba som jag velat? Varför skulle de tvunget sätta mig på den satans jävla akuten? Varför kunde inte vi ha fått hyresavtalet på travet istället?

Jag orkar inte mer.

7 reaktioner på ”#252 Kyrkråtta

    1. Ja jag var ju tvungen att skriva en förklaring till varför. Tänkte man kunde få lite pity. Med facit i hand borde jag ha skrivit ”Tss. Ni bryr er ju inte ens så jag tänker inte skriva shit.”

      Gilla

      1. Jag tror faktiskt inte det hade spelat nån roll. Man får inte säga upp sig och få ersättning för det även om man kan tycka att det finna förmildrande orsaker!!

        Gilla

  1. Blä, du är inte ensam att vara i en mindre rolig ekonomisk situation såhär med en växande mage!!! Trist att behöva oroa sig över sånt när en bara vill oroa sig över bebisens ankomst istället. 😛

    Gilla

      1. Jaa, vi ställer upp för varandra! Jag är beräknad till 1a oktober så jag ligger några veckor efter dig. 🙂 Ibland får jag stunder då jag förstår att det kommer en riktig bebis men oftast känns allt så overkligt och abstrakt! 😛 Dock är längtan stor till nedkomsten!!! Är du från Sthlm från början?

        Gilla

      2. Okej 🙂 Vet ni vad det blir eller är det en överraskning? Det är sjukt overkligt, det kändes inte som en människa (bebis) förrän bm talade om hur den låg, då någonstans sjönk det in. Men jag kan fortfarande inte förstå att jag ska bli förälder!
        Ja det är jag, skulle mer än gärna flytta hem igen men det är inte helt lätt att övertala maken, han vill hellre flytta längre västerut så vi fastnar väl här på mitten i alla fall…

        Gilla

Kommentera

