#253 Somebody make me feel alive and shatter me

Idag har det äntligen varit väder! Och vackert sådant! Gick ner till sjön och tänkte hänga där. Det var bara det att det svala vädret som har varit har resulterat i en lägre temperatur i vattnet och då var det liksom inte lika roligt längre om man antingen skulle ligga och svettas i obekväm ställning eller frysa arslet av sig i vattnet. Så vi var där i kanske 1,5-2 timmar innan vi gick hem.

Kottis rör sig mycket, det är starka svepande rörelser och det har den senaste tiden känts som om den har varit vaken mycket mer dagtid. Eller så har jag bara börjat notera det bättre.

Jag är tacksamt utan några värre krämpor än så länge. Det enda är att jag har svårt för att sitta rätt upp och ned. Det värsta är att sitta i bilen. Kimmy ville gå och se Tarzan på bio, det gick också fetbort. Måste kunna ändra läge hur jag vill och resa mig eller lägga mig när jag vill. Funkar varken i biosalongen eller bilen dessvärre. Fram till BF blir det begränsat antal längre bilresor för att bespara mig det. Tillsammans med saliven är det de två saker jag inte kommer att sakna med att vara preggo.

Lillasyster kommer till efter helgen och hälsar på ❤ Hon tar med sin kamera så får vi försöka göra en egen fotografering, det blir alldeles för dyrt för min ut-och-in-vända plånbok att göra en ”ordentlig”.

Vad mer? Jag har tvättat färdigt allting, även kuddar och täcken. Fick ett ryck och fixade till vagnen. Tog bort sittdelen och monterade liggdelen och har lagt i filt och kudde, hängt på elefanthänget och skötväskan (som iofs är tom tills vidare).

Imorgon är det en ny vecka, med 5 veckor till BF enligt min beräkning. 4 enligt UL. Vad spelar det för roll? Snart nån gång.

Kommentera

