#255 Vecka 36

Kotten förbereder sig på att födas och fortsätter träna andning när den är vaken. Den lägger på sig ca 14 gram fett varje dag och väger nu runt 2,6 kg. Fostervattnet börjar absorberas av min kropp till viss del istället för att öka mer. Det står inte nåt speciellt eller roligt i apparna längre.

Fem veckor till BF. För min del är det fortfarande inte så skrämmande med förlossning. Det enda är att jag hoppas att jag är hemma och inte på långt avstånd från kss. Helst vill jag att maken är ledig och hemma och inte är på jobb och kör bil borta i Lidköping eller nåt. Jag tror inte att jag är en som har en väldigt snabb förlossning så att han inte skulle hinna ta sig hem, men jag skulle helst slippa vara ensam. Och jag vill inte ringa och säga ”Det har börjat lite grann men du kan fortsätta jobba så ringer jag om det blir värre”. Det lär ju inte vara frustrerande.

Jag har drömt ytterligare en blöjbytardröm. Den här gången var det ute på landet. Jag hittade att det fanns ett nedfällbart skötbord på utedass sen min lillebror var liten. Där la jag Kotten och skulle bara hämta något. Under tiden bajsade den rakt ner i en papperskorg  från skötbänken. Well done you! Jag känner att min största rädsla ligger i hur jag ska klara av att bli förälder. Den klassiska förstagångsförälderrädslan kanske? Jag försöker tänka att det faktiskt finns idioter som ”klarat av det” förut så jag borde tillsammans med min man klara av det. Det finns ju hjälp att få om man är osäker. Snälla håll tummarna för att det ordnar sig ❤

v36

Seriöst, visst har den stått still några veckor igen?

Kommentera

