#261 Hos barnmorskan igen

Idag tog jag ett par timmar på stranden, två dopp blev det. Gött. Det var fortfarande skönt i vattnet trots att det varit lite svalare i luften de senaste två dagarna. När jag torkade av mig för att gå gick en mamma och en typ 6-7 år gammal tös förbi en bit bort. Tjejen till sin mamma ”Åhhh hon ska få en bebis! Awww vad gulligt!!”. Nej DU är gullig! ❤ 😀 Hehe.

Sen blev det direkt till bmm. Urinen ua, vikt 78,8 kg, BP 116/82, glukos 5,nånting, Hb 133 g/dl! Go me! SF-måttet 36 låg inte mitt på kurvan men bara knappt över. Inte över normalspannet i varje fall. När hon kände på huvudet (som nu fixerats) ilade det till rätt illa på höger sida. Vet inte vad hon kom åt, men det släppte direkt hon slutade i alla fall.

Vi skrev en sammanfattning av graviditeten som sen kan läsas av personalen på förlossningen. Första halvan mycket illamående, andra halvan bra. Inga speciella omvårdnadsbehov eller önskemål om smärtis, utan jag vill ta det som det kommer. Kanske bada om det känns bra. Vill ha stöd och råd kring amningen och vill stanna på BB tills det känns bra. Beror lite på när på dygnet bebis kommer och hur länge förlossningen pågått – om det varit utdraget tänker jag att det kan vara skönt att ha personalen som extra stöd så man får vila ut innan man åker hem.

Nu har jag duschat, ska låta håret torka medan jag pysslar lite och lyssnar på musik. Ikväll blir det pinchos! Om nom nom. Ernst får vänta tills imorgon. Eller sen kväll möjligtvis.

Kommentera

