#265 The Midwives

Jag har kollat lite på youtube igår. Innan det blev en Kotte brukade jag kolla One born every minute. Det finns ju typ tre eller fyra avsnitt av En unge i minuten också, men man vill inte se samma flera gånger och jag vill inte pröjsa för att se resten på tv4play. Så nu när det finns en massa säsonger från det brittiska programmet har jag tittat på det. Jag kollade slut på de säsongerna också för länge sen och har gått över till att titta på The Midwives. Det är lite mer fokus på sköterskorna och deras jobb men man får se ett par förlossningar också, det är mysigt och inspirerande tycker jag.

Imorgon är det vecka 38 och Kotten räknas då som fullgången och kan komma i princip när som helst inom ett fem veckors spann. Det är visserligen ganska långt men fram tills nu har jag ju liksom räknat med att inte ha någon bebis. Den här förlossningen kommer dra igång när den vill och hur den vill och var den vill. Var redo.

Igår fick jag veta att Lisa Nilsson ska sjunga på Liseberg nästa måndag och då blev jag rackarns sugen på ett baby moon med Liseberg, övernattning och hotellfrukost, mmm… ^^ Så jag ska googla lite hotell nu tror jag. Hehe. Det är ju inte så farligt långt till Göteborg, och i värsta fall finns det ju sjukhus där också. En kanske skulle försöka träffa ett par vänner där? Vore trevligt.

Kommentera

