#270 Varför är du i Göteborg?

Det är inte jag. Vi bestämde att det var lite för knöligt. Genrep 16:45 ish med gratis sittplatser – om man lyckas få tag på en. Men jag tror inte att genrepet är en garanti för att alla artister värmer, tänk om Lisa inte tänkte sjunga? Då måste jag ändå vänta till livesändningen. Där alla sittplatser var slutsålda. Mjaae. Och inte är det vansinnigt bra väder. Näe.

Vi har gjort desto mer nytta här. Jag har kört ett gäng tvättmaskiner och vi har snickrat färdigt det som går på fasaden innan vi behöver hjälp med fönster och bleck och skit. Jag skulle kunna måla lite om det blir fint väder någon dag.

Idag har jag också lagt fram allt jag och Kotten ska ha i BB-väskan. Ett par skruttiga mjukisbyxor och ett linne fick gå i tvätten och hänger nu på tork. Imorgon åker jag till Åhléns och köper tomma reseflaskor att fylla med egna duschgrejer. Jag har skrivit på tavlan i hallen vid ytterdörren de saker vi måste ta med sista minuten – mobilladdare, nässpray och sånt. Det som återstår är för Kimmy att plocka ihop lite ombyten och så ska vi väl fundera över om vi vill ha nån dricka, frukt och godis. Det finns ju en Pressbyrå på kss så det går att få tag på om det tar slut eller man inte hinner. Ska plocka fram en väska att svepa ner allt i, om det blir en rygga eller en handbagageväska får vi se.

Jag skriver ner allt och fotar när jag är klar 🙂 Måste fråga på bmm på torsdag också om kss tillhandahåller bindor och blöjor eller om jag måste fixa det själv. Någon som vet? Det verkar ju vara olika på alla sjukhus, jag hittar ingen info på deras hemsida.

3 reaktioner på ”#270 Varför är du i Göteborg?

  1. Bindor (megastora saker) och blöjor finns det i Skövde. Men! Ta med ”vanliga” från affären med vingar, ifall du får stanna flera dagar och man vill inte ha mega-bindorna i onödan..
    Och flera ombyten mjukisbyxor. Eller om du lägger fram det så din man hittar det, om han får åka hem och hämta grejer eller sova hemma.
    Ta gärna med dig amningsinlägg, både nuringspads och sånna som värmer.
    Håller tummarna för dig! Heja heja! 😃❤️

    Liked by 1 person

      1. Haha! Nja så illa kommer det säkert inte bli. Men min sambo fick köra tvättmaskinen på nätterna så jag hade något rent att ta på mig varje dag. 🙈

        Gilla

Kommentera

