#273 Vecka 39

Två veckor till beräknad touch down. En enligt ultraljudet.

Kotten väger omkring 3,2 kg och är ungefär 50 cm lång. Hjärnan fortsätter att utvecklas och kommer inte att vara färdig förrän Kotten är två år. Tånaglarna har vuxit ut så de täcker hela tån.
Livmoderhalsen börjar mogna, dvs riktas framåt och kortas ner. Många känner sig tunga och trötta, en del har kraftiga förvärkar.

Jag känner mig väldigt tung. Det är mycket uppenbart att jag bär runt på en rackars massa extra kilo som jag inte är van vid att ha annars. Snart över, snart över… Jag har fortfarande små känningar av förvärkar men ingenting jag inte står ut med och ingenting jag tar som tecken på att det är dags att åka in snart. Jag är svullen i ansiktet och känner att jag fått en mindre dubbelhaka. Mööh.

Kottens rörelser har blivit betydligt mindre nu. Inte färre, men mindre i omfång.

De senaste dagarna har jag gått och oroat mig över amning. Jag känner någonstans att jag inte litar på mina boobs, jag ser framför mig hur de inte tänker laktera och att min stackars unge svälter ihjäl eller nåt. Jag vill helst inte mata med mjölkersättning, men om det blir som jag är rädd har vi ju inte precis något val.

v39

En reaktion på ”#273 Vecka 39

  1. Det kommer gå bra! Kämpigt i början men sen kommer Ni fixa det. Läs lite på Amningshjalpen.se, så hittar du lättare när du behöver infon sen.

    Gilla

Kommentera

