#275 Barnmorskebesök – ett av de sista?

Urinen bra, glukosen 5,9, BP 125/90, vikt 80,9 kg, SF-mått 36 cm och bebis HR 132/min. Allt fint. Frågade för säkerhets skull (tack C!) om bindor/blöjor på BB och hon bekräftade att det finns där. Sen frågade jag hur länge de låter en gå över tiden här och hon sa två hela veckor, sen bokar man tid för igångsättning, typ den dagen, såvida inte förlossningen är full av snitt och krystande kvinnor, då får man ta det dagen efter. Hon sa att om jag vill kan hon göra en hinnsvepning i vecka 41 om det inte satt igång. Mm, osäker till det. Inte negativ, bara har en magkänsla av att det inte kommer göra någon skillnad. Å andra sidan kan hon ju då avgöra hur pass mogen cervix blivit. Och det gör väl ingen skada, men sätter väl griller i skallen på en att det plötsligt ska starta.

När jag sa att nästa bokade besök är den 25:e tyckte hon att vi kanske skulle ta en snabbistid nästa vecka också bara för att lyssna på hjärtat och kolla att allt är bra. Jag tror att det kanske kommer dra ihop sig och bli fler förvärkar men jag tror ändå att jag kommer hinna med både ett besök nästa och nästnästa vecka 🙂

Hon ville önska lycka till och kramas, fina Åsa ❤ Jag tror hon får krama på mig två gånger till ändå. Men va sjutton, hon är så go, jag kramar gärna på henne ^^,

Kommentera

