#281 Vecka 40 – eller BF alt. 2

Så är det idag enligt ultraljudet det beräknade datumet för Kottens ankomst. Sedan helgen har jag funderat över möjligheten att den faktiskt skulle kunna komma nu. Men jag vill inte det. Jag skulle i och för sig tycka att det var rätt skönt att slippa den här kanonkulan nu och allt som följer med, men jag vill ha rätt när det gäller datum, så du stannar där inne till tidigast 21 så det är närmare 24:e än idag. Okej? Tack. Det vore coolt om du kom på mitt BF.

Men på riktigt. Om max två veckor kommer förlossningen att ha inträffat av sig själv eller satts igång på sjukhus. Scared much?

Appen säger ingenting speciellt, bara att medellängd och vikt är 51 cm respektive 3,6 kg vid förlossning, samt att moderkakan väger ca 0,5 kg.

Nästan varje vaken stund går till att tänka på Kottbarnet och förlossningen. Det är som i början, de första veckorna var det faktum att man var gravid det enda som pumpade på hjärnkontoret. Sen lugnade det liksom ner sig. Nu är det på repeat igen. Inte så konstigt kanske.

Tack mamma för stödet, det ordnar sig säkert. På något vis garanterat. Älskar dig. Snart får du komma hit ❤

Imorgon har jag ett kort besök hos bm för att kolla blodtryck och hjärtljud. Har faktiskt köpt ett litet kort till min bm att ge imorgon. Hon tycker om kissor så det blev ett med en kattunge 🙂

v40

Pluppnavel.

Kommentera

