#289 Förmågan

Sådär, dagarna går sakta men säkert, samtidigt fort. Vi har inga behov att hitta på saker. Vi går mest och skrotar här hemma. Plutten äter, skiter, sover, äter, skiter, skiter, äter, sover och skiter. Gulle.

Jag jobbar hårt på att träna bäckenbotten, förmågan att hålla en fis är näst intill borta. Vi var på ny läkarkoll på BBvård i hemmet, fast det är på kss. På väg mot entrén kände jag i panik hur jag skulle kissa ner mig. På nåt sätt gjorde jag inte det iaf, nån muskel på själva blåsan kanske, men att knipa ihop gick. Inte. Inte roligt.

Jag blev ju sydd och är ganska svullen, men inom normala gränser. Tänker att kanske blir det lite lättare när det lägger sig? Eller inte. Det är väl bara att jobba på. Och planera toabesöken.

Kotten var duktig. Han kissade på undersökningsbordet, såg fin ut i huden och vi pratade om amningen. Han vägde bara 20g under födelsevikten, kanon. Han fick ett stick i handryggen, det gick också rätt bra ändå. Jag tror det hjälper att jag inte får panik av sånt, jag hjälpte till och ”knackade” lite i pannan för att distrahera, han fick en oral spruta glukos också. Fiffigt. Ah men näe. Då är vi utskrivna och hör nu till BVC.

Just det. Amningen. Det bildas banne mig mjölk, holy moly. Men han suger så jävla hårt att vårtan blir platt i alla fall, och därmed sårig och smärtar 😦 Hoppas han ändrar sugbeteende snart så det får läka…

Kommentera

