#292 Magen

Liten är knorrig och det blir oftare tycker jag. Jag är övertygad om att det är gaskolik, även om det inte (ännu) faller under definitionen spädbarnskolik.

Buken har precis samma karaktäristiska ljud som en häst med gaskolik, det låter som regn på ett oljefat typ. Han pruttar mycket i perioder och han spänner och kniper med hela kroppen, sen släpper det och är lugnt.

Ska testa att utesluta laktos 2 veckor. Fram till dess tänkte jag testa Miniform. Vissa påstår att det hjälper, andra inte. Vi ger det ett försök, och hoppas på att han slipper ha ont. Det gör ont i mitt hjärta när han kniper och kvider som värst 😦

Annars går det bra. Han är snäll och väldigt gosig, vill vara nära. När han var två veckor vägde han 4920 g och mätte 56cm. Min lille sockis 😍

Nu har han sovit ett par timmar, trodde han skulle vakna för en stund sen men han trynade om. Jag borde ha lagt mig också, men jag trodde att vi skulle åka till apoteket. Tydligen skulle Kimmy söka jobb 1.5h först. Suck. Vi kan ju inte precis sätta oss i bilen direkt han vaknat. Och nu somnar jag inte hur gärna jag än vill.

Kommentera

