#299 Lång natt

Vi var hos min svägerska igår och firade hennes födelsedag i efterskott. Vi var på Buddy’s i Trollhättan och spelade Shuffle Board. För dig som inte vet vad det är, det är som ett slags mini-curling på ett träbord. Fast istället för att komma närmast mitten av en ring gäller det att komma så långt bort som möjligt utan att stenen ramlar över kanten. På bordet har man nån slags jättesmå vaxkulor som gör att stenen glider. Jag var sämst. Det var jättesvårt. Men i bilen på vägen hem sa Kimmy att han läst på förpackningen med de där kulorna att det tydligen fanns åtta svårighetsgrader på det där vaxet. Nivå 7 var proffsnivå. Den förpackningen som bjöds var nivå 8. Inte så konstigt då kanske att det var svårt. Stenen hamnade långt ifrån där man siktade, och gled mycket fortare än vad man tyckte att man tog i. Men det var roligt.

Lokeman tyckte inte att det var roligt. Han vaknade snart och var otröstlig. Men vi var inte där så länge, på vägen ut däckade han i bärselen igen. Tillbaka och fikade på nån slags pepparkladdkaka, gott. Sen var bäbisen ledsen igen så vi tankade och packade in i bilen. Jag tror klockan var runt 18:30. Vi kom hem strax innan kl 20. Jag ville inte störa hans sömn, tänkte att han vaknar väl snart, så jag la honom i spjälsängen med kläder och allt. 23:15 vaknade han. Typ. Tillräckligt för att jag skulle tycka att det var okej att byta blöja och till pyjamas. Sen sov han hela natten till 7 och vi steg upp vid 8. Nu ligger han och sover igen. Måste gå och passa på att klippa hans naglar. Har köpt färg att göra fotavtryck med också, men om jag klär av honom nu kommer han vakna så det får bli senare.

Lämna en kommentar