#300 Trehundra

Nattning av liten har börjat gå riktigt bra. Det är vissa kvällar han inte riktigt vill somna, men oftast somnar han fint. Ibland liggammar jag så får han sova i vår säng tills vi går och lägger oss, eller så somnar han vid bröstet om jag sitter och ammar. Vi brukar göra kväll någon gång mellan 19-19:30, byter blöja och tar på pyjamas och matar. Badar ibland först, mysigt 🙂 Han brukar gilla det.

Två grejer som funkar för oss är dels att vi har BRIOfjädrar så att sängen går att vagga, och dels att lägga en varm vetesäck under täcket så sängen är varm när jag lägger ner honom.

Han brukar bli täppt i näsan efter ett par timmar, det känns jättejobbigt 😦 Undrar om han ärvt min näsa eller vad det beror på… Försöker med koksaltspray men märker ingen större skillnad.

I helgen var vi hemma i Stockholm  ❤ Vi åkte tåg själva, gick långt över förväntan både upp och ner. Hans gudmor fick köra runt honom i vagnen medan jag var på begravning. Till kvällen var det mycket folk hemma hos oss på middag och liten egen minnesstund. Lilleman var stressad över allt folk och ny miljö, stackarn. Han var så upprörd. Jag fick gå och lägga mig med honom och kunde inte umgås med släkten alls.

Lördag gick mycket bättre, skönt. Somnade ett par gånger både hos mojmoj och motter ❤

Nu är vi hemma sen igår em. Lokeman har somnat i sin säng. Jag vaggar den medan jag försöker lyssna på ljudbok och blogga samtidigt. Det går dåligt. Ska nog borsta tänder och krypa ner. Han har gått upp 6:30 två dagar i rad. Kanske blir lite senare imorgon. Hoppas. Puss påer!

Kommentera

