#309 12 veckorsvaccin

En oral spruta mot rotavirus (andra dosen) och ett stick i varje lår. Tetanus och difteri i höger, han drog efter andan och spände sig och grät till, sen gick det över. I vänster lår fick han resten, kikhosta och allt vad det är. Den var tydligen mer vävnadsretande och det märktes när han grät till lite mer, men direkt han fått plåster så reste jag mig o pratade högt och vi gick och tittade på en clownmobil i fönstret så var allt bra. Duktig bebis.

Igår kväll fick han en febertopp på 39oC så han fick en alvedon i rumpen. Idag har den legat på 38,5 som högst och han har varit Mr Crankypants, men jag har ändå valt att inte ge nån mer alvedon så länge han äter bra och febern inte går över 39 igen. Hoppas morgondagen blir bättre.

Förra helgen red jag äntligen för första gången! Underbart!

Och igår var jag hos bm på efterkontroll. Allt såg bra ut, knipet var bra och jag fick en ny kopparspiral insatt. Inget småsyskon än tack.

Trevlig helg på er. Puss och sånt  ❤

Kommentera

