#311 Smörgåstårta

Det är en evig jakt på Kalles legendariska smörgåstårta. Nu har jag fått kontakta honom direkt istället efter recept, men han har inte heller svarat. Möh. Ska jag bli tvungen att ta något random från nätet?

Lilleman har passerat tredje utvecklingssteget och jag tycker att han är gladare och mer nyfiken. Han är fortfarande inte så styrslig men det märks mer och mer hur han vill ha saker men han lyckas inte greppa. Vi var hos kusinen i lördags för att fota dem lite tillsammans, hon hade en fin färgglad leksak som jag vill att han ska ha. Får han inget sånt i doppresent kommer jag nog köpa en. Fortsätt läsa under denna gigantiska bild.

Han är roligt lik mig på ett sätt. Han har dåligt tålamod när det gäller att saker bara ”ska gå”. När han ska äta blir han arg för att mjölken inte rinner till direkt. Han släpper och gnäller flera gånger istället för att ha tålamodet att suga tills det kommer. När han får en leksak som han vill stoppa i munnen men inte lyckas hålla i den själv blir han också grinig.
När jag var liten blev jag arg när jag inte kunde saker med en gång. Knyta skorna, rocka rockring, hoppa hopprep… Det är i alla fall några saker jag har minnen av att bli skitarg över att inte kunna efter typ första försöket. Mina föräldrar har själva behövt ha tålamod med att förklara för mig att övning ger färdighet. Jag anar att det kommer bli lika samma för mig 😉

Till sist vill jag sända en stor, varm kram och massa pussar till familjen M, J och lilltösen. Hon är hur fin som helst ❤ Tack för att jag fick följa med på din resa från start och att du höll mig uppdaterad under ditt värkarbete, känns jättespeciellt. Visste att du skulle vara grym! Hoppas boken kom till nytta också 🙂 Bildbomba mig! Längtar till vi får komma och hälsa på 🙂

Kommentera

