#315 Zygot. Morula.

För ett år sedan var tottisen bara en cellklump. Om han nu hunnit bli till. Orkar inte räkna nu. Men så knasigt ändå. Och vi är ett gäng som blev knocked up i samma veva, så kul att följa allas graviditeter när vi alla låg så nära varandra i tiden.

Idag har vi varit lite förkylda. Lilleman sover nu. När han var nyfödd var jag inte så orolig över att han plötsligt skulle sluta andas. Nu när han kan vända till mage däremot är jag rädd för att han ska vakna och vända sig i tysthet istället för att knorra som han brukar så jag hinner höra och reagera.

Det blir till att köpa en ny kudde till honom, en platt. Men det blir först nästa helg.

Meneh. Ja. Jag satte in kopparspiral vid efterkontrollen hos mvc. Det kanske jag har sagt? Jag fick en blödning efter det som höll på ett par dagar. Nu har det börjat lite igen, bara en vecka senare. Ingen smärta, konstig lukt eller feber, men jag blir ändå nojjig över att det skulle vara nån infektion. Vill inte ha en oupptäckt infektion som leder till en brusten pyo eller nåt annat som gör att jag inte kan få fler bäbisar. Nån som har erfarenheter? Ringer väl tillbaka till mvc och frågar för säkerhets skull.

Kommentera

