#317 Torrboll

Idag är det ett år sedan jag sövde en häst senast. Saknar mitt arbete huuuur mycket som helst. Inte ”Jag önskar jag jobbade istället för att vara mammaledig” utan ”Jag önskar att jag inte blivit uppsagd innan jag ens plussade, att jag hade ett hästdssjobb att gå tillbaka till.” Under annan arbetsgivare helst.

Off topic.

Lokeman är torr och lite typ fnasig på mage och överarmar. Det känns som om det kom efter byte av sköljmedel. Får gå tillbaka till det vi hade innan och se om det gör någon skillnad. Försöker smörja med olja men inte bada för mycket. Själv är jag torr i näsan och om läpparna, blir så när det är kallt, torrt och blåsigt.

Tidigt imorse (läs inatt ~04) vaknade han och hade svårt att andas för han var så täppt. Så tog det ett tag att söva om honom. Meeen efter lite trugande med napp, vaggande och Blinka lilla stjärna gick det till slut. Det är rätt trångt i sängen när vi ligger där alla tre, men jag tycker att det är mysigt. Så länge han inte ligger och vrider på huvudet fram och tillbaka och samtidigt manglar min tutte. Det är bara jag som inte ser till att flytta upp honom högre upp i sängen, somnar om istället, med del nedre axeln i dödläge. Gud vad ont jag har i dem.

Oh well. Idolfinal. Puss på er.

 

Kommentera

