#319 Queen of hypochondria

Jag har nojjat över att jag skulle ha en inkapslad pyometra utan symptom. I princip sedan avslaget slutat och börjat om två gånger. Sen efter isättningen av spiralen blödde jag ett par dar, det gick över och sen fortsatte det några dagar till. Så igår ömmade det under höftbensknölen, typ vid äggstocken. Direkt tänker jag ”Jaha. Då har jag en pyo. Som spritt sig till äggstocken. Och jag kommer bli steril.” Det kändes typ som en nerv kommit i kläm och jag kände det när jag böjde mig eller lyfte upp benet. Till kvällen ömmade det typ hela tiden. Jag tog en dusch och kände efter trådarna, men jag kunde inte känna dem. Så idag har jag ringt mvc. Får till svar ”Det du känner skulle kunna vara ägglossning. Men spiralen ska vi kolla, kan du komma i eftermiddag?”.

Åh vad dum jag kände mig. Det är säkert bara ägglossning och inte en penetrerad livmoder med ascites, eller brusten pyo.

Men ändå. Jag vill ha ett barn till, så det är väl inte så konstigt att man blir orolig över att kanske ha förlorat möjligheten pga en OHE efter en obotlig infektion.

Men så är jag hypokondriker också. Fråga min man. Eller gör inte det förresten x)

Kommentera

