#323 Smakprov och håravfall. Lägg till post-it och provsvar.

Lilleman fick sitta i Tripptrappen och leka lite medan jag åt lunch efter stalltjänsten. Han fick för första gången smaka lite mat. Lite mosad potatis och sås. Han satt och lekte med sin greppleksak samtidigt, så det tog en sekund innan han liksom reagerade på att det var någonting i munnen. Han smackade lite men sen var det inte med det 😛

Det här med håret då. Det tog väl nån vecka efter förlossningen, sen eskalerade håravfallet. Jag fick ju inget uppehåll under graviditeten så jag tänkte att jag kanske skulle slippa tappet nu. Nej då. Det bara rasar. Är det någon som testat något biotinpreparat och upplevt att det fungerar bra? Vilket i så fall? Tipsa mig, jag vill inte bli skallig.

Ja när jag ändå sitter här. Jag bestämde mig för att jag är för dålig på att knipa. Så nu har jag satt gula post-its på kylskåpsdörren, på datorn, på garderobsdörren och ovanför skötbordet och skrivit ”KNIP DÅ!” på dem. Så nu ska jag väl bli påmind ett par gånger om dagen. Bra va?

Och alldeles nyss ringde de från gyn på kss och sa att mitt baktprov var negativt. YAY. Ingen vaginos och inte heller det andra vad det nu var de sa att det hette.

Kommentera

