#329 Nyårslöfte

God fortsättning på er kära vänner.

Vi var som sagt i Trollis med samma gäng som de två föregående årsskiftena. Trevligt. Förra året var det två preggos + jag (inte officiellt än då), så i år var det tre bebisar istället. Och en till som inte var med förra året, samt ett nytt preggo.

Vi åt god mat, quizzade (självklart var jag i det vinnande laget trots att det var väldigt många svåra frågor) och tittade på fyrverkerier genom fönstren. Det pissade ner och bebisarna vaknade stup i kvarten, vi åkte hem efter tolvslaget.

Nu 2017 har jag bestämt mig för något. Jag vet inte om jag redan sagt det men en närstående fick diabetesdiagnos nyligen och jag kände plötsligt att jag vill dra ner på allt onödigt socker. Hans är ju Typ I, en autoimmun variant som man inte växer ifrån eller kan ”bota”. Och även fast min avhållsamhet från godis och läsk inte kommer att hjälpa honom eller någon annan diabetiker, så känns det som ett bra beslut. Jag kanske kan undvika det själv i alla fall.

Sen vill jag testa matkassar också. Gärna vegokasse, har gått tillbaka till vegotankar igen… 🙂

Kommentera

