#330 Gluten och bissing 801

På BVC sa dem att man ska introducera gluten medan man ammar, från 4 månader för att minska risken för intolerans. Men alla grötar jag hittar från 4 månader är havregröt och havre innehåller inget gluten. Man kan ge bitar av smörgåsrån eller vitt bröd, men då måste man gegga upp det eftersom han inte kan tugga än och det är så vasst. Men jag är finurlig. Jag smular ner en bit rån i gröten.

Igår märkte jag att en tand gör entré, 801, dvs höger framtand i underkäken. Kanske en del av förklaringen till varför Captain Crankypants är närvarande så mycket. Snart sätter jag honom på ett tåg norrut så får mamma eller syrran förbarma sig över honom ett tag.

2 reaktioner på ”#330 Gluten och bissing 801

  1. Gulligt med captain crankypants 😛 men vet precis vad du menar, ibland känns de lockande att bara lämna över de skrikande små monsterna som tagit över våra små änglars skepnad till första bästa person som passerar 😉 ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

