#331 Yoga Revolution

Äntligen har jag tagit tag i att återvända till mattan. Jag yogade en gång innan årsskiftet men sen fortsatte jag inte. Men det är bara att bestämma sig, jag trivs bra på mattan även om jag känner att jag är riktigt stel. Jag skulle verkligen vilja bli riktigt riktigt duktig, men det lär ju knappast hända av sig själv. Jag får börja gå på instruktörsledd yoga igen sen.

Adriene kör en ny 31 dagarschallenge sen nyår, jag började lite senare, gjorde dag tre idag, men vad spelar det för roll? Jag kör dagligen i alla fall 🙂 Det var ett par ”minisitups” och det enda som hände var typ att det spände i halsen. Då gör man fel. Eller så har man inte tillräcklig bukmuskulatur som drar en. Sen har jag alltid varit sämst på situps i och för sig.

Lilleman käkar på men sin gröt. Jag har börjat servera den runt 16-16:30 istället och sen får han en liten knäckform med puré lite senare samtidigt som vi äter middag. Värmer i en äggkopp och droppar i D-vitamindropparna så vet jag att han får i sig dem ordentligt också. Kanon.

Sen den här veckan har han börjat med något lustigt. Han har börjat bubbla med läpparna och tungan. Blåser massa slembubblor och sprayar ner med spott. Hade en större människa gjort det hade det varit äckligt, men när han gör det tycker man bara att det är roligt och säger Awwww.

Jaha, nähe. Nu ska jag hoppa i säng. Ville bara skriva en rad. Tjopp.

Kommentera

