#332 Magmuskler

Idag var det Prana practise. (Prana=energi). Det var några bukövningar, bland annat att ligga på rygg och ha händerna i nacken och växelvis nudda vänster armbåge med höger knä och vice versa. En annan övning var att ligga på rygg, ha låren mot magen, knäna böjda och lyfta hakan mot knäna.

Jag känner delvis av att det tar i bukmusklerna, men framför allt stramar det nåt gruvligt på framsidan av halsen. Då måste jag ju göra fel på något sätt.
Jag har alltid varit usel på att göra situps, jag måste kila in fötterna under något eller ha någon som håller i för annars välter jag. Igår var det en övning, typ ”fällkniven” när man ligger på rygg och har benen sträckta uppåt och sakta för dem ner mot marken och håller emot och sen lyfter upp dem igen. Den har jag varit bra på, men nu orkar jag inte så mycket. Inte så konstigt när man har sträckt ut dem för att göra plats åt en bebis. Men är det bara därför det stramar i halsen? För att jag inte orkar lyfta? Kan det vara så enkelt som att det blir bättre när jag lyckats träna upp bukstyrka igen? Jag får väl modifiera övningarna så de passar mig bättre, kan ju inte vara nyttigt att sträcka nacken framåt sådär. Skönt är det inte precis i alla fall.

Näe nu ska jag borsta tänderna och krypa till kojs. Blöt puss dååe.

Kommentera

