#334 Smala grenar – ännu ett I-landsproblem

Ni vet hur det i reklam och på bilder retuscheras så att tjejers lår är smalare än i verkligheten? På insidan, så att det liksom blir en spalt hela vägen, som när man ritade byxor när man var mindre?

Om jag önskat ha mina trosor upp mellan skinkorna hade jag aktivt valt en stringtrosa, men på de flesta trosor så är grenen så smal att de skär in ändå. Dessutom har vi problemet när man måste använda bindor. Bindorna är inte precis 4 cm breda, snarare 14… Jag vill ha bindor med vingar för jag tycker att de sitter bättre. Men när grenen är smal så fäster ju liksom bindan i sig själv för den når inte trosan! Så då får man ju tvinga in tejpen in under, vad händer? Det blir en vass rygg som skär upp istället. Tills dess att man mjukat upp den, för sen sticker bakänden gärna i väg åt ena eller andra hållet så inget riktigt hamnar där det ska.

För att återkoppla till inledningen: Om vi nu hade såna spaltgrenar i verkligheten, borde inte trosgrenen vara väldigt mycket bredare? Annars skulle ju mufflan sticka ut på var sida om grenen? Åh vänta lite nu, det gör den ju redan.

Jag ska hädanefter vara mer kräsen vid mina trosköp.

2 reaktioner på ”#334 Smala grenar – ännu ett I-landsproblem

Kommentera

