#336 Babysim och Äntligen x 2

Så var det dags! Vi kom till simmet och det var ett eget litet omklädningsrum, babysimmet hålls i rehabbassängen.Vi var inte så många, runt 8 stycken tror jag, men jag tror att det var någon som saknades.

Vi fick börja med att sjunga Bä bä vita lamm och bubbla under ytan. Sen fick vi lära oss hur man skulle hålla bebisen och låta den flyta på mage medan man backade så den fick ”simma”. Det gick bra ett tag. Mina axlar diggade det inte, jag höll väl fel. Lokeman tyckte att det var supersmarrigt med saltvatten så till slut höll han bara på att suga på mina händer och då hamnade ju ansiktet under ytan om jag inte höll upp extra. Vi blev visade hur man skulle vända från rygg till mage och tillbaka. Jag fattade verkligen inte. Jag hade behövt bli instruerad medan jag gjorde, inte bara titta på. Jag hittade liksom inte handgreppet. Men när instruktören gjorde på honom gick det bra. Sen fortsatte han vara mer intresserad av mina händer och vattnet och lät fötterna sjunka ner så jag kunde inte vända honom i alla fall.

Vi avslutade med En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker. Det var skönt att det var så varmt i rummet och i vattnet. Jag hoppas att man törs prata lite mer med de andra föräldrarna också. Till nästa gång ska jag ha men en handduk till och vattenflaskor till oss.

När vi kom hem och tömde brevlådan hade vi kors i taket fått en inbjudan till föräldrautbildning på BVC, fem tillfällen tror jag. Hade nästan gett upp hoppet, skulle fråga på besöket nästa vecka men då behöver jag ju inte det. Kul, kul.

Just ja. Vi gjorde ett besök till hästkliniken också och pratade lite med Therese och köpte vaccin till Skurtis. Som det ser ut nu kommer de förmodligen igång med operationer till slutet på februari, då är Lokeman 6 månader och jag hade tänkt börja avvänja honom då. Så om jag kan få jobba en dag i veckan, och om det ska krävas att Kimmy kommer förbi och jag ammar en gång mitt på dan så kanske det är alldeles precis lagom för alla. Åhhh det vore så roligt. Jag saknar’t.

Om jag lär känna någon på simmet ska jag fråga om jag kan få hjälp att fota kottisen när han simmar. Nu får ni hålla till godo med en bild från tidningen Allt om Travsport när jag söver häst. #lokalkändis

10712760_10155110752000048_7067252263304021669_n

Kommentera

