#340 Stepping on some toes here

Idag har det minsann varit hejsan hoppsan över att Peder Fredricson vann Jerringpriset. Jag har för mig att en ryttare vann för två år sen också? Rolf Göran om jag inte minns fel. OJ vad folk blir upprörda. En del påstår att det var för att han vann silver medan Sarah vunnit guld, men annars låter det mest som att de hellre sett golfaren eller fotbollstjejerna eller den eller den. Ja men. Om ni inte röstat får ni fan inte klaga.
Vissa vill ju gå så långt att de säger ”De satt på en häst.” Mhm. Du har ju minsann aldrig ridit, det märks ju. Att rida ponny på Skansen, eller lalla runt någonstans random är inte att rida. Att få en häst till att göra det de gör i höga klasser dressyr eller hoppning, det kräver jättemycket av både ryttare och häst. Herregud, kolla bara på Stjärnkusken som börjar snart igen. Där skulle man kunna säga att man bara sitter bakom och åker med, men även det kräver massor av jobb. Ah gud jag skulle kunna mala på hur länge som helst.

Nu kommer jag kliva på någon annans tår här, men se det såhär i alla fall. Ridning är åtminstone en idrott och har full rätt att delta under idrottsgalan och OS och allt vad det är. Den dagen det kommer någon och påstår att en deltagare i E-sport borde nomineras, då tycker jag att vi kan börja gnälla. Det har ju varit tjafs om att de vill klassas som ”sport”. Tydligen passar det in under definitionen för sport. Som schack typ. Eller bridge kanske. Det är banne mig ingen idrott i alla fall. ”Åhh man blir så bra på engelska och man får så bra reaktionsförmåga.”. Mm om man ser till att vara uppmärksam i verkligheten kanske. ”Alla som spelar som profession måste träna styrka och kondis för att orka spela så mycket.” Ahh men hur många av majoriteten av alla som spelar gör det då? Det blir ofta skevt i prioriteringen liv – dator. Näring. Luft. Motion. Stillasittande kommer bli väldigt många människors död.

Gud vad jag babblar. Jag skulle egentligen bara skriva lite grann om det där för att sen skriva att idag var vi på första träffen för föräldrautbildningen. Vi skulle varit sju bebisar men vi blev fem. Vi inledde med spädbarnsmassage och sen skulle vi ha lite fruktfika och prata om lite olika saker, men den andra sköterskan som skulle komma kom aldrig, så vi småpratade mest om lite allt möjligt bebisrelaterat. Två i gruppen bodde i grannförorten och en mamma bor här i samma som jag. Trevligt, hoppas vi blir ett bra gäng som ser till att umgås sen också 🙂

Hepp meneh. Jaa. Hejdå då så länge.

Kommentera

