#344 Sittdelen invigs

Idag testade vi sittdelen 🙂 Har förstått det som att barnet ska kunna sitta själv och därför är det lämpligt att byta vid ca 6-8 månaders ålder.

Han sitter ju med stöd på golvet och han sitter i tripptrappstolen och gåstolen. Första tiden hade vi en kudde som fyllde ut och stöttade på framsidan men nu har vi tagit bort den. Jag mätte liggdelen och den är ~75-80cm lång inuti och jag gissar på att Lokeman är 71 nu, ska till bvc på fredag. Med filtar och kudde eller åkpåse och mössa och allt vad det är så börjar det kännas lite trångt för honom. Så jag bar upp sittdelen från källaren och monterade. Sen gick vi ut en sväng. Han var rätt trött så han satt en ganska kort stund och tittade på omgivningarna innan han somnade. Det får nog bli att vi växlar ett tag mellan ligg och sitt innan vi går över helt till sittdelen.

Jag tänkte skriva lite om hur vagnen har funkat och vad jag tycker om den men jag har inte tid nu. Kottbarnet vaknade. Peace out!

20170123_123040

Kommentera

