#354 Barnvagnen

Nu har jag bestämt att lilleman har växt ur liggdelen och får härmed bara åka i sittdelen. Mycket bekvämare att packa ihop den och stoppa i bakluckan. Men jag tycker att liggdelen ser mycket finare ut. Äsch, vad spelar det för roll? Sittdelen är också snygg. Och jag älskar färgen, melerad olivgrön. Snygg. En tjej som jobbar på ICA kommenterade det en gång att hon tycker den är snygg. Jajamen.

Recension. Eller kalla det vad du vill.

Jag tänker att det börjar bli dags för Loke att flytta ur babyskyddet och in i Maxi cosin som han fick i julklapp. Men annars har det varit fenomenalt att bara lyfta över den på chassit om man snabbt ska ur bilen och in på bvc eller vad det nu kan vara.
Liggdelen har ju tagit extra plats när man packar den i bilen eftersom man måste ta loss den från chassit. Hade egentligen velat ha den ett tag till eftersom han inte är så gammal, men jag vill inte att han ska pressas ihop x) Så det är en minuspoäng att den är lite trång inuti.

Nu när vi byter till sittdelen går det att vika ihop allting och det tar mindre plats. Jag minns inte hur många kilo barn den klarar men han kommer ju kunna ha den ett bra tag framöver. Det har varit knöligt med fotstödet för det har antingen hängt ner så att han kanar ner eller varit så högt att knäna blir översträckta. Men jag tror att jag lyckades hitta ett mellanläge förut så det känns bra.

Jag är väldigt nöjd över att vi köpte till vinterhjulen också. De har varit kanon i stallet, på landet, i snön (den lilla vi haft).

I övrigt, vad kan jag säga? När handtaget är som högst kommer man lite väl nära och sparkar ofta i chassit. Korgen är lite grund, även om den går att vika upp så är den inte så bra. Bromsen är lite meckig för den vill inte gå i lås på bägge sidor samtidigt, man måste liksom gunga till på vagnen. Det är nog bara en grej med just min vagn, säkert inte på alla exemplar. Jag skulle vilja ha fler reflexer också. Stora och bra under på korgen, en på varje små framhjul och en på var sida om handtaget. Sen är det små reflexdetaljer på tygen, skulle vilja ha större, så det har jag ju fått pimpa själv.

Igår gjorde jag en rengöring av chassit och körde 5-56 i hjulhusen fram och gjorde rent hjul och vinterhjul. Upptäckte att armen på vinterhjulen inte var en lång arm utan ihopskruvad i mitten i en plastkolv. På ena sidan hade en skruv lossat så jag fick dra åt den. Kanske därför som den dragit snett ibland? Vet inte.

Jaja. Över lag, väldigt  nöjd med vagnen.20170204_16310020170123_123040

Kommentera

