#365 Härligt

Så vi har haft en trevlig helg i Trollhättan. Faster och kusin hade varit magsjuka, men vi trodde tillräckligt lång tid passerat så det skulle vara okej.

Men. Igår gick jag och Loke till BVC, halvårskoll (9,2 kg, 74 cm lång, allt såg bra ut), kom hem, äter lunch och blir plötsligt totalt däckad. Går och lägger mig, och efter en timme kanske blir det porslinsexpressen. Åh vad jag efter graviditeten tänkte att jag skulle slippa kräkas på länge. Ungefär fyra timmar senare hann K ikapp.

Till slut lugnade det sig för mig. Jag drack massa vatten, men fick lägga band på mig. Det kom upp igen, sen drack jag lite till. Stackars lilleman försökte amma flera gånger men det rann inte till. Vid midnatt gick jag upp och gjorde välling till honom. Han verkade tycka att det var ganska gott. Sen sov han okej resten av natten. Och jag då efter att förlorat både H och HCO3 låg jag och hade som kolsyrepirr i fingrar och armar. Hade varit spännande att se hur min syrabas låg.

Dagen idag har varit värre tycker jag. Uttorkad och ont i huvudet. Så ont. Men vi har fått i oss lite cola, provivablåbärssoppa, smörgås, keso, kokt potatis med smör och salt. Nu är Loke nattad, jag ska hoppa efter. Håll tummarna för att han slipper bli sjuk.

Kommentera

