#366 Välling. Svenska språkets gulligaste ord?

Så var man ju härligt dehydrerad av kräksjukan. Det verkar som att det påverkade laktationen en del. Kanske inte hade varit lika märkbart om jag ammat fullt. Men nu har tuttisarna varit typ tomma och knappt reagerat på amningen. De gånger det runnit till verkar det inte ha kommit så mycket mer än ett par munfullar innan han liksom suger och suger utan att behöva svälja. Det skulle säkert gå att dra igång det igen, men nu tror jag att jag har bestämt mig. Helst hade jag velat amma morgon och kväll och inte ge välling. Men nu har han ju testat det (fått gratispåsar från både Semper och Nestlé) och tyckt att det var gott. Nyss svepte han en hel flaska. Och om mina tuttar ändå tänker sina nu så är det väl lika bra att passa på.

Han har varit lite mer upprörd under dagarna, det kan bero på att vi varit sjuka och bara hängt hemma, eller också har han haft separationsångest. I torsdags innan simningen behövde han sova en stund, men han kom inte till ro. Så han fick bröstet och han har ju inte varit intresserad av det dagtid på länge. Men nu var han helt manisk stackarn. Sen verkar det ha lugnat sig ändå efter en natt av totalt snuttbehov och inget kommit vilket frustrerat honom massor, en natt av en amning, en snutt och sen vägrat honom (usch vad taskigt det låter) och sen nu en natt med en kort snutt varpå han vände ryggen mot mig och somnade om, en kort amning tidig tidig morgon och sen upp vid 6 och fått gröt. Så nu blir det upp till bevis. Hoppas hoppas att han bara vaknar en gång. Eller sover hela natten.

Jag kunde inte somna igår, fast jag var helt slut som artist. Efter att ha lyssnat på Mari Jungstedt i typ 1,5 timme så letade jag upp en avslappningsbok och kunde äntligen somna. Som tur var gick jag och la mig så tidigt så när jag väl somnade var nog klockan ändå inte mer än 22, så det gjorde inte så mycket.

Nämen då säger vi så. Välling it is. Som nattning. Grötfrukost. Matlunch. Fruktmellis. Matmiddag. Välling och ev. tutte om så önskas. Han har åtminstone slutat bitas så det är inte ett problem längre ❤

Kommentera

