#369 Snorig snålskjuts

Kom in i källaren från garaget i förmiddags. Skötväskan står lutad i dörrhålet till klädkammaren. Ser att någonting rör sig. En spindelj*vel sitter på kanten och kryper ner i väskan. AAAHHHH.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Ahh. Jag avskyr spindlar.

Nu kommer jag ju inte kunna stoppa ner händerna i den på flera veckor.

Och nu är lilleman förkyld också. Han började snora lite i förmiddags, men efter att jag kom hem från stallet vid fem var han riktigt snorig och mosig, ögonen var tåriga och han nös och hostade. Tempade 38,1 och började bli rätt grinig så han fick en alvedon i rumpen, en flaska välling och stoppas i säng. Han har vaknat till ett par gånger, varit svettig och snorig. Älskade barn. Har försökt med nässugen en gång (blir jättearg på mig) och har vänt på täcket och kudden en gång.

Gissa vad jag gjorde i förmiddags? Släpade in spjälsängen till hans eget rum, för att köra projektet sova hela natten. Mm det kommer ju gå bra. Han kommer förmodligen att få sova bredvid mig trots allt, när han vaknar sen. Nu hoppas jag att han sover bra en längre stund, han har inte sagt något på ett tag nu. Lille vän. Sova hela natten kan vi jobba på när han kryat på sig.

En annan sak som jag har gjort idag är att sätta ihop en doptavla till plutt. Det har mamma gjort till mig och mina syskon, en stor ram med kort från släkt och vänner på dopdagen. Har ingen aning om vart min egen tagit vägen sen jag flyttade från Skara. Tråkigt 😦 Men men.

20170318_114744

 

Kommentera

