#370 Bajs. Känsliga läsare varnas.

Igår kväll plockade jag av lilleman blöjan och lät honom vara utan medan jag borstade hans tänder. Då kissade han i mitt knä och ner på badrumsmattan.

Idag satt vi och lekte på golvet när det plötsligt började stinka blöja. Så jag la honom på skötbädden på golvet och tog av en full blöja. När jag slängt den och ska torka rent ser jag hur han klämmer ur sig en liten klutt till så jag får ju liksom plocka bort den och ta en ny servett. Då tar han i och klämmer ur sig en fet korv till. Som jag fångar upp.

Så äckligt.

Så tacksam att han är en bebis och inte vet vad han gör. Skulle inte vilja ta hand om vuxnas bajs. Tur att det finns de som gör det ändå.

Ah. The glamor of parenthood. Poop.

Kommentera

