#376 Husdrömmar

Just nu går vi i väntans tider vad gäller jobb. K ska börja på nytt jobb, men det är bara konsultjobb och vi håller hårda tummar för att han får fast anställning därefter. Jag måste också komma tillbaka till jobb, delvis åtminstone och hoppas på att kunna få fast till slut.

Som det ser ut nu skulle vi knappast få nytt lånelöfte för att köpa nytt hus. Inte för att vi är i behov av att flytta riktigt än, men jag fick ett ryck igår och browsade på hemnet. Hittade en fin liten hästgård för 2,5 miljoner. Det är inte mycket pengar när man får ett ganska rymligt hus med fiber, pool, garage med vinsh, stall med fem boxar och stor uppvärmd sadelkammare, ridbana och hagar. Mm… Najs. Men det låg mitt i ingenstans.

Sen fick jag för mig att det skulle vara ännu roligare att bygga eget hus från grunden. Så jag kikade på JB villan. Det är ett lokalt företag som bygger hus och har folk som gör allt från markarbete till måleri och inredning. Fina hus. Så nu är jag supersugen på att hitta en bra tomt nära stan men nära landet och rita ett fint hus som passar våra behov. Mm.

Så där har vi ytterligare en anledning till att vi behöver fasta anställningar… x) Jaja. Än så länge får vi fokusera på att göra färdigt panelen, badrummet, dränering och altan… Phew.

3 reaktioner på ”#376 Husdrömmar

  1. Alltså tystnaden att bo mitt ute i ingenstans är fantastiskt. ❤ Och inga grannar är mycket svårt att argument mot. 😁👍🏻 Japp, det är jag det. 😎

    Gilla

Kommentera

