#383 Fraktur?

Lilleman är fortfarande snorig. Igår kväll hade han 38.0 i temp men jag tror att han ligger normalt nu.

Han hade en period under nån vecka då dregglandet minskade och han inte behövde ha dregglis. Sen började det igen och jag tänkte att han kanske skulle få fler tänder men ännu har ingen skymtas.

De senaste dagarna har jag upplevt honom som väldigt mycket gnälligare, sover sämre, klängigare och ja allmänt jätterolig. Framför allt eftermiddag kväll… Utvecklingssteg sex, hej hej!

Efter att han fått middag igår, ungefär en timme efter, lyfte jag upp Loke i bus, högt, jag satt i soffan. Så ser jag hur han kräks. En orangeröd splash landar i mitt höger öga och rinner ner i lugg, ner för kinden och in i örat. Ååååh så vidrigt! In i duschen efter att ha sköljt bort det värsta i handfatet. Rensade örat med en tops som fick samma färg som lasagnespyan. Mmm.

Sätter Loke på golvet i duschen och ska huka mig för att tvätta av honom. Sätter mig på den stora pumpflaska med head and shoulders. Känns som att jag frakturerat svanskotan. Så ont så ont. Åh jag nös nyss. CRAP vad ont det gjorde i svansen.

Jag förstår det som att det är konservativ behandling som gäller. Den är säkert inte av, bara ett ordentligt blåmärke. Får väl se hur länge det smärtar. Skulle vilja ha en badring att sitta på för att avlasta.

Kommentera

