#386 Påskveckling

Under påsken tycks någonting ha hänt. Plötsligt har lilleman lärt sig att sätta sig upp själv från mage. Han gjorde det en eller två gånger på söndagen, när vi kom hem på måndagen gjorde han det flera gånger så nu bara kan han det. ❤ 🙂 Än kryper han inte helt. Han kommer upp på alla fyra, sen dyker han fram på mage och upp igen. Som en larv. Han larvar sig 🙂 Hehe. Snart så kommer han förstå att han ska sätta fram händerna en i taget och skjuta på. Då blir det mindre lugn och ro här. Å andra sidan kommer både min rygg och mina handleder vara tacksamma.

Sen sömnen. Första natten i stugan i Dalarna sov han dåligt till en början. Så han sov mellan oss. Men påskaftons natt och framåt har han sovit genom hela natten. Det är tre nätter i rad. Jag har nog inte ammat på en vecka heller, så nu säger vi att det är klart.
Måtte sömnen hålla i sig! Jag har visserligen drömt lite knasigt men jag har sovit som en prinsessa ^^,

Jo. En sak till. Sen ett tag tillbaka har jag låtit honom pilla själv med smörgåsrån. Han har blivit väldigt duktig på att plocka upp dem, hålla i och stoppa i munnen. Han övar på sitt pincettgrepp och blir duktigare för varje dag. Snart kan han väl plocka upp enskilda riskorn om jag erbjöd… 🙂 ❤

Kommentera

