#389 Creepy and workey

Så har han lärt sig. Nu har han nästan helt slutat larva fram utan kryper ordentligt. Men han verkar ändå tycka bäst om att bli buren. Eller gå och hålla händerna. Han har redan flera gånger satt i fotsulorna i golvet när han står på alla fyra och balanserar. Han har försökt dra sig upp med stöd av vardagsrumsbordet, bokhyllan i sovrummet, tvbänken och lite annat. Kruxet är ju bara att han inte har den balansen så det gäller att vara i närheten och redo att ta emot om han ska hålla på sådär… 😛

Nu ligger han och sover med pappa en stund. Han har sovit på soffan bredvid mig flera gånger bara de senaste dagarna. Mysigt ❤

Maken har haft sin 30-årsdag. Det jag hade tänkt köpa var en ny skrivbordsstol, men det hade ju hans päron redan köpt, så jag, min familj och hans syster köpte en ny cykel till honom. Nu är jag sugen att dra ut på en cykeltur med Kotten men vi har varken barnstol till cykeln eller hjälm. När vi var på BVC sist fick vi ett ”hjälmrecept” så vi kan köpa en babycykelhjälm på Länsförsäkringar. ”Skaraborgshjälmen” heter den visst. Superbra 🙂 Får ta det på tisdag när vi åker till stan för att besöka familjecentralen igen. Inte varit där på flera veckor.

Jo! Jag minns inte om jag skrivit det här, var ett tag sen jag skrev alls. Jag har fått jobbtimmar! På Husaby Hästakut i Skara, samma ställe jag jobbat på innan fast nu ny ägare (en av de andra som slogs för hyreskontraktet på travet). Skönt med lite samma lokaler och tre gamla kolleger. Däremot är lokalerna ommålade, uppfräschade och operationssalen är totalt ombyggd med sprillans nytt operationsbord och en superavancerad anestesiapparat. Känns lite skumt med en alltför digital apparat måste jag erkänna. Det är ju trots allt jag som ska söva, inte maskinen. Men vi får väl se. Ska dit på onsdag och gå med. Sen har jag fått fler arbetsmöjligheter också. Det kommer bli en vardag i veckan och vi måste hjälpas åt att hitta barnvakt/er som kan ta Lilleman ett par timmar eller hela dagen. K kan inte ta ut någon pappaledighet nu på nya jobbet. Eller jo, han har ju laglig rätt till det, men eftersom att han inte är fast anställd och vi verkligen behöver det så känns det knepigt att börja ta en massa dagar direkt. Jag har räknat på lite förslag där han går längre dagar vissa dagar och kortare andra så att en barnvakt åtminstone inte behöver ta L hela dagen/att han inte behöver vara med barnvakt hela dagen. Inte lätt med familjerna många mil åt varsitt håll. Försöker mecka ihop någon varsin dag åt mammor, pappor och syskon, därefter frågar vi i vänkretsarna.

Går det inte så går det inte, men jag vill verkligen få in foten. Kan behöva pengarna också.

Kommentera

