#393 Eftersläpar

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har jobbat två helger, dygnet runt tills fötterna svullnat upp två storlekar… Första helgen jag jobbade skulle jag passa på att åka och köpa något att äta innan vi skulle ta emot en patient mitt i natten. Men då ville inte min bilnyckel fungera. Batteriet hade tagit slut. Så jag låste upp manuellt men då började larmet tjuta när jag öppnade dörren. Hela storyn tar för lång tid att berätta, det var drygt som fan men det löste sig av sig själv på något mystiskt sätt.

Det har varit roligt att jobba i alla fall.

Vad har jag och Lilleman gjort? Jo, förra fredagen besökte vi Stellas Lekland med C och W, men trots att vi var i den delen som är till för ett- till treåringar så kändes det inte som att det gav dem något. Det passar nog bättre typ två-treåringar. Han vaknade förresten upp snorig den morgonen, är fortfarande snorig.
Imorgon är det dags för sista babysimtillfället innan sommaren. Igår var han hemma tillsammans med sin moster ❤ Idag har vi varit i stallet, myst hemma och duschat.

Vi tog en promenad och kikade in området där vi vill bygga hus. Där har de börjat med markarbetet för tomterna som släpps i höst :O Vi vet att det ska släppas fler tomter nästa höst, hoppas på att vi kan köpa en då. På vägen tillbaka hittade vi en jättefin skogsväg som jag definitivt kommer gå fler gånger! Hittade liljekonvaljer! YAY! Har letat efter det häromkring sen jag flyttade hit men aldrig hittat några. Hemma växer det hur mycket som helst, älskar doften av dem!
På tal om blommor, i mitt rabarbermonster stack det plötsligt upp en fet stam, aldrig sett förut. Googlade – det är blommor på väg. Först tänkte jag att ”Åh vad roligt” men sen läste jag att så fort man ser att det kommer blomstjälkar ska man kapa dem, för om de börjar blomma går rabarbern in i ”nästa fas” och blir därmed träig och hela resten av säsongen är förstörd. Så jag ut fort som attan och bröt av den och ytterligare säkert tio stycken…

Näe alltså hörrni. Jag har flera gånger tänkt på saker jag vill dela med mig av, men just nu har jag glömt bort det mesta. Eller allt. Jag minns inte. Jag känner starkt att jag inte är nöjd i alla fall. Det är något som saknas.

Det dyker väl upp.

Nu försöker jag nog titta på Broadchurch. Eller Laxton Ghosthunters. Vill inte tro på spöken, men vet inte vad jag tror när jag ser deras klipp.

Oh ninisar ❤

Kommentera

