#395 Halkat efter

Det finns flera saker som jag inte hunnit göra, som jag borde göra. Ingenting som tar skada av att det inte blir gjort, men jag skulle vilja ha det gjort. Men det är så tråkigt att göra.

Det ena – stryka. Jag gillar att ha kökshanddukar och örngott strukna. Men jag vill inte ha framme strykbräda och järn när Lilleman kryper omkring och klättrar och sliter i grejer. Nej tack. Så det ligger ett berg av såna grejer i en låda i tvättstugan.

Det andra – plocka ögonbrynen. Åh det är så tråkigt. Och det är en nerv som alltid blir retad som får mig att börja nysa intensivt. Men jag gillar inte att ha buskiga ögonbryn. Jag vill inte ha renrakade, ditmålade heller. Lite schysst ansade bara.
Å andra sidan har jag hört att det nu är inne igen med vildvuxna bryn. Så jag kan ju se mig själv som väldigt hipp tills vidare…

Planera om föräldradagar. Borde ha gjort för länge sen. Nu har jag ju fått timmar att jobba, så jag måste ju rapportera detta. Och det är banne mig inte helt jävla (ursäkta) självklart hur man ska göra. Jag går ju inte tillbaka i procent till ett fd jobb. Det är utspridda timmar. På jourtid! Baaah. Så nu måste jag ju ringa FK imorgon och låta dem fylla i skiten åt mig.

Nu har jag i alla fall duschat. Var välbehövligt. Måste smörja in händerna också, de är snustorra. Vad var det mer? Har ett BERG av tvätt att ta tag i också, men jag orkar inte. Lilleman tycker det är jättetråkigt att vara i tvättstugan. Och jag vill inte bära ner tvättkorgen när jag håller i honom, trappen är smal och brant. Onödigt. Men jag har åtminstone dammsugit idag. Woop! Inte en dag för tidigt. Men stackars barn, han som sovit i selen eller lekt obekymrat medan jag dammsugit innan, satt och grät krokodiltårar och var helt röd i ansiktet när jag dammsög så jag fick avbryta .__. Det gick bra om jag bar honom. Eller rättare sagt, han tyckte att det gick bra. Sanningen var väl att det var galet svårt att bära 10,5 kg unge med ena armen och försöka göra ett bra jobb med dammsugaren med den andra. Näe. Får köra lite varje dag kanske tills han inte bryr sig längre.

Oh, en sista grej! Gick förbi bibblan i Skara idag och hittade en bok. Mums för de minsta tror jag den heter. Ska testa lite recept, har sån idétorka. Allt på bibblan här i Skövde var typ utlånat när jag kollade sist.

Nattis på er ❤

Kommentera

