#398 Storlek 5

Nu blir det sista förpackningen 4:or som går åt. De är nog på gränsen till för små men vill inte ha för stora heller. Det känns som att han har haft lite av en växtspurt för han känns både längre och tyngre. På 8-månaderskollen hade han inte vuxit så mycket på längden och han hade nog inte gått upp så väldigt mycket i vikt heller.

Men nu måste han ligga nära 80 cm och han måste ha passerat 10 kg med råge. På badrumsvågen vägde han 10, nånting med kläder. Ska bli spännande att se. Men det kan hända att han får gå med sin pappa på 10-månaderskollen. Beror på om jag får jobba eller inte.

Igår och idag har det varit Junikalaset här i stan. Igår kväll spelade Thomas DiLeva. Hade ju varit rätt kul att få se x) Men det kändes lite för sent 20:30… Haha!

Jag och K kollade på Upp till bevis istället på Svt Play. Vi såg två program, jag hade ett rätt i båda avsnitt, K hade ett rätt i ena och två i andra. Vi hade lite lagom många fördomar om folk. Hehe. Oh och i avsnitt två skulle en kille göra en praktisk utmaning som dirigent. Det såg ut som en wizarding duel ur Harry Potter. Åh gud jag skrattade så jag tjöt och tårarna sprutade! Och en kille skulle ha en säkerhetsgenomgång på ett flygplan. Han var inte rätt man för jobbet. Åh så roligt. Rekommenderar om ni vill se något lättsmält. Tror du jag ljuger?  är också väldigt kul.

Jaha, nähe. Vi hade tänkt åka till Kungshamn imorgon men det ska pisseregna så vi stannar hemma istället. Det är inte ett ställe där man vill vara inomhus med en sån här unge som kryper omkring och pillar på allt. Det är inte direkt bebissäkrat. Nepp så det blir ett annat tillfälle. Dessutom hörde jag på radion att det varit ett inbrottsförsök här i området under natten. Inte för att vårat hus känns som det första man dras till men ändå.

Vi har videochattat med morfar idag, mysigt 🙂 Saknar min pappelapp ❤ Tufft att bo så långt hemifrån 😦

Nu ska jag avrunda och titta på Badrock. Peace.

Kommentera

