#400 Gräv ur mitt äckliga finger

Alltså varning för vidrig info.

Jag hade ett sårigt nagelband på ena tummen, ni vet som man har ibland. Och jag pillade väl lite för mycket på det så det blev rätt stort och då blev det tydligen mottagligt för HPV. Humant papillomvirus. Min make har tre vårtor på sina fingrar. Nu fick de väl fäste på mig när huden var sabbad. Så jag har varit på och behandlat med vårtfri. Såg till igår att han gjorde sina också. Har varit på honom förut men nu jävlar ska de bort. Kan ju behövas väldigt många appliceringar men det får det vara värt, de är så vidriga.

Tack och lov är min rätt liten och ser fortfarande mest ut som ett sårigt nagelband, sitter på sidan av nageln.

Men åhhhh det är så äckligt. Jag vill bara ta ett skalpellblad och karva bort skiten.

Förut kunde jag inte låta bli att pilla lite i kanten på den. Sen började det blöda. Och det inte lite heller. Sköljde under kallt vatten en stund men det hjälpte inte. Satte på ett plåster men efter ett tag hade det nästan blött igenom så jag fick byta. Nu är det i alla fall lugnt.

Usch.

GO AWAY!

Jag hoppas i alla fall på att den försvinner fort eftersom jag börjat behandla ganska tidigt.

Och om jag springer på ett kärl med flytande kväve på jobbet om någon varit inne och triangelmärkt sin häst så tänker jag kryobehandla den. På eget bevåg. MÖHÖHHÖHÖHÖ.

Kommentera

