#406 Semester

Har haft en underbar semester hemma i 08-land ❤ Väldigt ledsamt när jag och Lilleman stigit ombord tåget och rullade ifrån perrongen. Usch.

Tråkigt att det inte varit en varmare sommar hittills så vi hade kunnat bada lite, det var 14-15 grader i havet, inte okej. Hoppas det blir lite varmare nu så vi åtminstone kan bada i sjön här hemma.

Idag har jag jobbat. Rätt skönt att få sköta sig själv ett par timmar efter att ha varit ensam ansvarig för barnet. Visst har jag fått hjälp, inte så, men det är ju jag som ser till att han sover, äter och får nya blöjor. Och kånkar och bär. Phew. Trött morsa. Igår kväll när jag gick i säng lyssnade jag äntligen klart på Isprinsessan. Har redan lyssnat på andra boken, Predikanten. Så nu ska jag lyssna på Stenhuggaren. Men jag orkade inte försöka ta in vad som sades, ville hellre lyssna på något lätt. Då blev det självklart Harry. Var nyfiken på vem det var som läst in dem på svenska efter Krister Henriksson. Det är Björn Kjellman. Kul faktiskt, men jag har ju redan kommit till fjärde boken, och den fanns inte på svenska än, skulle komma i september. Suck. Så då blev det att lyssna vidare på engelska. Inga problem med det. Älskar Stephen Fry.

Loke knatar på. Har jag sagt det? Han går. Han går rätt bra alltså. Började kanske en vecka, 10 dagar efter 10 månadersdagen med att gå mer och mer. Så duktig ❤ Och pladdrar som en riktig pratkvarn. Gullfisen ❤

Happ. Hepp. Nu ska jag googla på fina födelsedagspresenter till en 1-åring. Och kolla Ernst. Och Victoria. Fortsatt trevlig sommar ❤

2 reaktioner på ”#406 Semester

  1. Mysigt med lite semester 🙂
    Tänk vad dom små utvecklas i rasande fart!! Nu kryper Stella fram överallt för fullt och ”springer” runt och jagar Flingan i sin gåstol. Sen tränar hon även på sin ljuva stämma…(läs skriker… öronproppar, ja tack!) 😛
    Jag tänkte fråga dig om spjälskyddet du sydde, har du nåt mönster du gick efter eller freestyle’a du? 😀 behöver ett högre… Stella hade ena benet ut mellan spjälorna igår… :/

    Liked by 1 person

    1. Dutti tjej! 😀 Jag köpte faktiskt öronproppar när han sprang omkring och skrek x)
      Jag freebaseade faktiskt. Jag skrev kanske inte ner måtten i mitt DIY-inlägg men annars skrev jag ner allt om hur jag gjorde där 🙂

      Gilla

Kommentera

