#407 Hårtestar och bläck

För nån månad sen kände jag att jag inte längre fällde lika intensivt. Efter ett tag märkte jag att det börjat växa nya strån ur de hårsäckarna. Det syns då tydligast i nacken och ovanför öronen. Som superfluffigt bebishår och genikrullar.

Jag har länge funderat över om jag skulle ta och låta luggen växa ut. Jag klippte lugg i nian. Eller åttan? Fett länge sen iallafall. Jag tycker väldigt mycket om att ha blond lugg och mörka längder, men jag tror att det börjar bli dags att nåt nytt hände. Min frisör är mammaledig, kläcker väl vilken dag som helst. Så jag tänkte att den kan ha vuxit ut bra tills dess att hon är tillbaka och kan hitta på något roligt och snyggt med mitt hår. Tills dess vill jag nog få till hela håret lite mer enhetligt. Mm. Får se vad det blir. Är ju riktigt svag för rött. Mörkt, lite blodrött. Mm. Snyggt.

Sen har jag fått ett starkt sug efter att tatuera mig. Vill göra flera grejer men just nu är jag sjukt sugen på en med Harry Potter-tema. Baah. En riktigt fet. Men så jobbigt om jag ångrar mig. Måste tänka igenom det. Vet iaf två andra som jag vill göra. Stensäkert.

Kommentera

